Monday, 21 October 2013

Makan Makan Makan

Assalamualaikum

Hye hye hye dah lame rasenye tak berblog. Macam dah tak reti nak susun ayat. Hihi..

Beberape minggu lepas aku sesaje melepak kat rumah abg aku kt Selayang. Daripade aku berbosan duduk Shah Alam ni, ade baiknye aku marathon muvi kt sane. Macam biase ah abang aku musti akan amek aku kat Kepong Sentral pasai aku naik tren dari Padang Jawa. Dah name pun naik lrt kan. Macam-macam perangai manusia yang aku jumpe. Ni kalau nak crite kne post lagik 1 entry.. Hihihi....

So ari sabtu petang tu kakak kpd akak ipar aku craving nak makan cup cakes katenye. Kitorang pun terus la pegi +wondermilk kat uptown Damansara. Mihihi..



Haa cantek kan kedai dia yang comel tu.. Aku suke tengok design kedai dia yang bagi aku sangat unik. Kaki meja pun gune batang paip jek. So practical.




So itu la dessert yang di santap utk petang tu.. Sedaaaaap!!






Rase dia boleh tahan la. Nak kate moist sangat-sangat tu tak de la sangat. Cuma rasa dia sangat padu. Haha..Lemak manis berkrim semua cukup perfect. Harga pun tak de la mahal sangat. Kire memuaskan la. Kikiki..

Hari ahad tu plak kitorang masak lauk ala-ala seafood. Tah knape tekak ni ngidam sangat nak makan siakap. Hari ahad tu bersilat la kat dapur masak lauk pauk idaman hati.. So hasilnye sangat mengenyangkan. Erkkk alhamdulillah...



So petang tu dalam pukul 5 abang aku anta balek shah alam. Tetibe Kak Mira yang tengah dok sebok beresaimen tu menyebut-nyebut nak makan baskin robbin. Hah aku pun terus la cakap kat plaza masalam ade. Terus dia siap-siap pastu cabut gi shah alam.



Otw nak sampai rumah aku tu, dia cakap plak teringin nak makan biskut rainbow. Aku penah rase cookies ni. Memang sedap. Rangup, manis, lemak, ape kejadah sume best. Pasni kene la usha-usha lebih pasal biskut lidah kucing ni. Heee


Nahhh mane pulak nak carik lidah tuu.. Sesape ade info area Shah Alam / Selayang, inform kat aku ea.. Tengkiu ^_~

Wassalam..

9 comments:

  1. wow..untungnya ada kakak ipar.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee pasni nak tunggu anak buah plak..

      Delete
  2. tak pernah ngk pulak biskut rainbow tu.. bestnye mkn2.. dah lama tak kena baskin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau x silap, raye tahun ni diorg kluakan biskut tu..jom3 pekene kat sini..hee

      Delete
  3. tak pernah singgah uptown Damansara..
    macam best je wondermilk tu cik kechik

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu try la.. x menyesal punye la..

      Delete
  4. oohhh...nampak cam sedap je kek tu!!

    ReplyDelete
  5. sedapnya baskin robinssss... nak pegi la jap agi... ^_^

    ReplyDelete
  6. sdap nampak semua mkanan tu.. hehe nak2x plak yg cup cakes tu

    ReplyDelete