Monday, 22 July 2013

Rezeki Rezeki Rezeki

Assalamualaikum

Well hello again monday~!

(Entry ini bukan bertujuan untuk show off mahupun riak ataupun yang sewaktu dengannye..)

Arini aku rase sangaaaaaaatttt la gumbira. Kegembiraan harus dikongsi bersame kan.. keh keh keh.. Actually aku da rase excited ni dari last week lagik.. Just bende belum confirm kan, so ade baiknye aku diam dulu.. Ape agak-agak yang membuatkan aku happy ni ek.. Ok biar gambar berbicare ^_^




Cerite Sepenuhnye...

Hari Rabu (17-Julai-2013) aku dapat call dari nombor 123.. Mula-mula tu agak was-was la nak angkat sebab lately ni ade jek agen-agen insuran yang asik call.. Dengan malasnye aku pun angkat la..Maka berlaku la dialog kat bawah ni

Opr : Hello boleh saya bercakap dengan Cik Nur Faizah Binti Ishak?

Aku : Ye.....Bercakap..

Opr : Ok boleh saya bercakap sebentar?

Aku : Boleh tapi jangan lame-lame sebab saya tengah kerja ni..

Opr : Ok saya janji tak kan lama.. Saya Miss XXX buat panggilan dari Hotlink..

Aku : Oooo okeeeyyy... (ni mesti nak mintak hutang ni..Mentang-mentang aku da kne blacklist)

Opr : Ekceli Hotlink ade buat contest dan cik terpilih sebagai salah seorang pemenang untuk memenangi Samsung Galaxy S4..Tapi sebelum itu cik dikehendaki menjawab 1 soalan mudah dan cik berpeluang memenangi hadiah tersebut..

Aku : Ok teruskan.. (dah mule gile punye excited.. kah kah kah ! )
Tapi sebelum tu , camne saya nak percaye yang ni call dari Hotlink?

Opr : Ok , kalau cik tak percaye , cik boleh call customer services yang akan saya berikan sebentar nanti..

Lepas dia tanya nombor ic , ngn berapa amaun last yang aku top up , dan beberape pengesahan , soalan cepumas pun klua..

Opr : Ok cik , sila jawab dengan betul.. Apakah nombor yang perlu didail untuk memeriksa baki akaun . Sila pilih jawapan yang saya berikan..
a) *122#
b) *135#
c) *138#

Soalan ni kalau lupe nak study , mmg free jek failed ! Lepas bagi jawapan yang betul aku pun diumumkan sebagai slah seorang pemenang... Mak aiiihh senangnyee nak menang.. Tak payah susah-susah ko nak perah otak, melabur duit sane-sini, join contest yang enggak-enggak.. Hahaha Sebab musababnye aku ni antare salah sorang manusia yang kurang gemar nk join any contest.. Aku pun tak tau knape.. Aku boleh bagi sokongan yang padu dan jitu kat member-member tp namenye aku nk join mmg tak la kan..ha ha ha ..

Untuk contest ni , aku cume kene call lebih dari RM 2.00 sehari.. Ekceli aku pun tak tau kesahihan contest ni.. Sebab aku dah kate yang aku memang  tak penah amek port pun pasal contest-contest yang ade kat Malaysia ni..Tapi setiap kali lepas aku call member aku , mak aku , mesti hotlink akan anta mesej 'Penggunaan anda utk hari ini telah melebihi RM 2.00. Buat panggilan/mesej setiap hari untuk berpeluang memenangi Samsung Galaxy S4' Haaa lebih kurang gitu laa ayat dia.. Aku sentiasa delete delete delete mesej camtu sebab aku anggap tu pentipu jek.. ha ha ha......

So dia cakap tempoh penghantaran amik masa dalam 2 bulan camtu lepas tarikh tamat contest (8-Julai-2013).. Aku kire-kire kalau sampai bulan 9 tu tak dapat jugak , kire aku kene kencing la ni.. Takpela.. Lagipun baru bape ari.. Relax dan sabar.. Baru ingat nak bergaya di hari raya.. Hahaha excited makkkk!!!!
Syukur Alhamdulillah..Rezekiiii

Sekian

Wassalam~! ^_~

16 comments:

  1. best tu cik kechik...kak nak beli pun kena kumpul gaji beberapa bulan..
    seronok kan kalau dapat hadiah yg pada mulanya was was dari excited giler lepas tu rupa2nya tertipu..
    rezeki ramadan yg cik kechik boleh gayakan di bulan syawal..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tak terpkir pun nak dapat sume ni..Alhamdulillah rezeki..

      Delete
  2. Wou bestnye!!! Tahniah2 dapat S4 lagi2 nak dekat raya. Alamat raya ni bertambah glemer la noh?! Hukhuk jeles sikit (lap air mata)

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu besh3....tak mo la jeles2...lap air liur tu..haha

      Delete
  3. Pehhh bestnyeeee dapat S4 freee kot. Sapa taknak! Tahniah2!

    ReplyDelete
    Replies
    1. gracias3...yek la kan..sape yang tak nak?!hahaha

      Delete
  4. waaa..tahiah2..selalunye klu contest2 nie takut jugak kan klu tertipu..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la tu..ni pun masih was2 jugak..tggu jek la hadiah dtg depan mate,baru pcaye 100%..huhu

      Delete
  5. S4 tu..klu dpt mmg betul2 rezeki la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe kalau tak dapat,mmg btl2 kene tipu la..

      Delete
  6. rezeki cik kechik tu..:)

    **Asyik ada buat giveaway dlm blog, cubalah..sbb nak cari 10 pemenang bertuah..hadiahnya hamper rm50 dr fair & lovely..jomlah..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..

      inshaaAllah asyik =)

      Delete